Klantcase  -  Terug naar overzicht

Uitval online onboarding gereduceerd van 100 naar 10-15%

a.s.r., gevestigd in Utrecht, behoort tot een van de grootste verzekeraars van Nederland. De organisatie levert verzekeringen op het gebied van onder andere schade, leven en inkomen, zorg, pensioen, reis, recreatie en uitvaart. Daarnaast beheert a.s.r. spaar- en beleggingsproducten. Vanuit de divisie a.s.r. Leven, maakt de verzekeraar gebruik van de IBAN-Naam Check voor Bedrijven. 

Mieke Koevoet (IT Consultant) en John Giebels (Business Consultant) waren betrokken bij de integratie van de IBAN-Naam Check voor a.s.r. en erg positief over wat het de organisatie oplevert. 

KLANTCASE VERDER LEZEN

Geen fysieke handtekeningen meer nodig

De service is ingezet op het claimproces van a.s.r. Leven voor het uitbetalen. De aanleiding om de service van SurePay te gebruiken was omdat a.s.r. voorheen fysieke handtekeningen moest opvragen voordat een claim kon worden uitgekeerd. Dit was een tijdrovend en arbeidsintensief proces, het duurde soms zes tot acht weken tot een klant zijn of haar geld ontving omdat  deze handtekening eerst gevalideerd moest worden. 

a.s.r. maakt gebruik van de API integratie; deze service is ingezet in de de online omgeving. De response wordt direct ontvangen op het moment dat een uitbetaling wordt aangevraagd. In plaats van een fysieke handtekening opvragen, kunnen we direct een gegevenscheck uitvoeren op naam en rekeningnummer. Dit gebeurt in combinatie met iDIN; klanten kunnen zelf hun gegevens aanpassen in de ‘mijn omgeving’ en een fysieke handtekening is niet meer nodig.

Soepele implementatie en communicatie

De implementatie destijds verliep soepel, evenals de communicatie en samenwerking met SurePay en onze SaaS-leverancier.

Minder uren, administratie en uitval

Naast deze voordelen, kan met de IBAN-Naam Check direct een controle uitgevoerd worden en is de uitval bij online onboarding gereduceerd van 100 naar 10 tot 15%. Wanneer een claim wordt aangevraagd, staat het bedrag er in de meeste gevallen binnen 4 werkdagen op. Kortom: minder uren, minder administratief werk en minder uitval door het inzetten van deze oplossing van SurePay. 

''Nu we gebruik maken van iDIN is dat afdoende voor de fysieke handtekening en gebruiken we de IBAN-Naam Check van SurePay om te bepalen of we op de juiste rekening gaan uitkeren. Het insturen/uploaden van een kopie bankafschrift door de uitkeringsgerechtigde is niet meer nodig. Hierdoor is de uitval bij online onboarding gereduceerd van 100 naar 10-15% en hebben we minder administratie.''

 

Mieke Koevoet, IT Consultant a.s.r. verzekeringen

Meer weten over de IBAN-Naam Check voor Bedrijven?

Download vandaag nog de brochure!

Klantcase NeoSmart

50%

Minder oninbare rekeningen

"Dankzij de IBAN-Naam Check hebben we het aantal oninbare rekeningen drastisch kunnen terugbrengen. Ook hebben we aanzienlijk minder fraude gevallen."

Klantcase lezen

 

Confidental Infomation