Klantcase  -  Terug naar overzicht

De Connectie bespaart veel tijd dankzij IBAN-Naam Check

De Connectie is een organisatie die zich richt op de bedrijfsvoering van de gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden. De IBAN-Naam Check wordt gebruikt voor het controleren van de gegevens van leveranciers. Hiermee zijn de klantgegevens altijd up-to-date en weten ze zeker dat hun betalingen goed terechtkomen. De Connectie neemt de IBAN-Naam Check af via onze partner Bluem voor zowel hun crediteuren- als debiteuren administratie.

Jane Hofman, teamleider financiële administratie: “Voorheen werden leveranciers benaderd of zij een kopie van hun bankgegevens konden sturen. Het checken van gegevens was daardoor een langdurig, handmatig proces. Met de IBAN-Naam Check, wordt veel tijd bespaard; het checken van gegevens gebeurt nu binnen enkele seconden, in plaats van 1-2 weken. Daarnaast is deze oplossing klantvriendelijker en voorkomt het fouten omdat leveranciers niet meer gemaild worden over het handmatig bevestigen van hun (betaal)gegevens.”

KLANTCASE VERDER LEZEN

Voorkomen fraude en fouten

Met in het achterhoofd dat spookfacturen, phishing, etc vaak voorkomen en onvoldoende gecontroleerd werd op gegevens van leveranciers, werd een verscherpte controle ingevoerd. Dit hield in dat elke leverancier gemaild werd met de vraag of ze een kopie konden sturen van hun bankgegevens. Leveranciers vonden dit raar en dit veroorzaakte een enorme achterstand. Een medewerker zei toen: “Volgens mij kan dit anders”. Zodoende kwam De Connectie bij Bluem terecht. Als er nu een nieuwe leverancier wordt aangemaakt, wordt eerst een printscreen gemaakt van de bevestiging dat de IBAN-Naam Check is uitgevoerd. Vervolgens gaat dit naar een tweede controle, die deze check ook uitvoert. Zo worden fraude en fouten voorkomen. 

 

Veel tijd Bespaard

Het checken van de gegevens gebeurt nu binnen enkele seconden, in plaats van 1-2 weken.

Check binnen enkele seconden uitgevoerd

De implementatie verliep soepel en vrijwel direct kon het dashboard gebruikt worden. Tien medewerkers bij relatie- en debiteurenbeheer werken hiermee en zijn erg tevreden; Jane benoemt dat het werkplezier verhoogd is.

Daarnaast vroegen ze leveranciers voorheen een kopie van hun bankgegevens te sturen, dit had vaak een doorlooptijd van 1-2 weken. Met de IBAN-Naam Check zijn de betaalgegevens binnen enkele seconden gecheckt.

De oplossing is klantvriendelijk, geeft De Connectie een beter imago en voorkomt fouten omdat leveranciers niet meer gemaild worden over het handmatig bevestigen van hun (betaal)gegevens.

Efficiënte bedrijfsprocessen

De Connectie checkt op bedrijfsnaam en IBAN. Op het moment dat er een factuur binnenkomt, gaat het systeem op basis van deze trigger zoeken op bankrekening. De leverancier merkt hier niets van, behalve bij de melding ‘no match’. Relatiebeheer voert dan de ouderwetse, handmatige actie uit: ze vragen de leveranciers een kopie van hun bankgegevens toe te sturen.

Met de IBAN-Naam Check heeft De Connectie altijd de juiste gegevens van haar leveranciers. Daarnaast kunnen wijzigingen in rekeningnummers direct aangepast worden in de administratie. Kortom: altijd de meest recente en juiste klantgegevens, en efficiëntere, veiligere bedrijfsprocessen. 

Internationale checks

In de toekomst wil De Connectie graag buitenlandse leveranciers kunnen checken. Cross Border checks zouden daarom interessant zijn. Dit geldt ook voor de Bedrijven Check mogelijk; Hiermee wordt het KVK-nummer bevestigd terwijl een IBAN-Naam Check wordt uitgevoerd. Dit helpt organisaties met hun AML en KYC/KYS vereisten, en scheelt veel handmatig werk.

“We hebben een slag gemaakt in onze bedrijfsprocessen en volgen nauwlettend de ontwikkelingen van de IBAN-Naam Check, zodat De Connectie klantvriendelijker en efficiënter werken kan blijven verbeteren.”

Jane Hofman, teamleider financiële administratie De Connectie

Meer weten over de IBAN-Naam Check voor Bedrijven?

Download vandaag nog de brochure!

Klantcase NeoSmart

50%

Minder oninbare rekeningen

"Dankzij de IBAN-Naam Check hebben we het aantal oninbare rekeningen drastisch kunnen terugbrengen. Ook hebben we aanzienlijk minder fraude gevallen."

Klantcase lezen

 

Confidental Infomation