logo a.s.r.

Uitval online onboarding gereduceerd van 100 naar 15%

Klantcasus a.s.r.
Lees ook ons blog
Voorkom fraude: IBAN-Naam Check voor verzekeraars

Integratie van API voor organisaties
Voorkom uitval bij onboarding
Uitval gereduceerd van 100% naar 15%
Onboarding proces
exponentieel versneld

Geen fysieke handtekening meer nodig

De service is ingezet op het claimproces van a.s.r. Leven voor het uitbetalen. De aanleiding om de service van SurePay te gebruiken was omdat a.s.r. voorheen fysieke handtekeningen moest opvragen voordat een claim kon worden uitgekeerd. Dit was een tijdrovend en arbeidsintensief proces, het duurde soms zes tot acht weken tot een klant zijn of haar geld ontving omdat deze handtekening eerst gevalideerd moest worden.

IBAN-Naam Check API voor Organisaties

a.s.r. maakt gebruik van de API integratie; deze service is ingezet in de de online omgeving. De response wordt direct ontvangen op het moment dat een uitbetaling wordt aangevraagd. In plaats van een fysieke handtekening opvragen, kunnen we direct een gegevenscheck uitvoeren op naam en rekeningnummer. Dit gebeurt in combinatie met iDIN; klanten kunnen zelf hun gegevens aanpassen in de ‘mijn omgeving’ en een fysieke handtekening is niet meer nodig.

Minder uren, administratie en uitval

Naast deze voordelen, kan met de IBAN-Naam Check direct een controle uitgevoerd worden en is de uitval bij online onboarding gereduceerd van 100 naar 10 tot 15%. Wanneer een claim wordt aangevraagd, staat het bedrag er in de meeste gevallen binnen 4 werkdagen op. Kortom: minder uren, minder administratief werk en minder uitval door het inzetten van deze oplossing van SurePay.

''Door iDIN is een fysieke handtekening niet meer nodig. Daarnaast gebruiken we de IBAN-Naam Check van SurePay om te bepalen of we op de juiste rekening gaan uitkeren. Het insturen/uploaden van een kopie bankafschrift door de uitkeringsgerechtigde is niet meer nodig. Hierdoor is de uitval bij online onboarding gereduceerd van 100% naar 10-15% en hebben we veel minder administratie.''

– Mieke Koevoet, IT Consultant a.s.r. verzekeringen

Meer interessante klantcasussen

IBAN-Naam Check voor Bedrijven helpt Grolsch bij het voorkomen van fraude

Na pogingen tot fraude bij een
internationale collega brouwerij, is
Grolsch gebruik gaan maken van de
IBAN-Naam Check voor Bedrijven.

Lees klantcasus  → 

Afname van fraude en fakebestellingen bij STRATO

Sinds de invoering van de IBAN-Naam
Check zien we ruim 80% minder
frauduleuze bestellingen ten opzichte
van een jaar eerder.

Lees klantcasus  → 

unnamed-9.png
Mitros verbetert processen door gebruik IBAN-Naam Check voor Bedrijven

Dankzij deze oplossing weten wij zeker
dat we aan de juiste persoon of
organisatie betalen.

Lees klantcasus  → 

Klaar om aan
de slag te gaan?

Meld je direct aan en ontvang de eerste 10 checks gratis!
Ontdek de voordelen van het integreren van onze API