Veelgestelde vragen

IBAN-Naam Check Portal

Maak je geen zorgen, je account wordt binnenkort aangemaakt. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een bevestigingsmail met je persoonlijke inloggegevens.

Het e-mailadres bevestigen is een verplichte stap om de registratie voor de portal te voltooien. Elke gebruiker ontvangt een aparte e-mail van het systeem, met een link die 24 uur geldig is. Zodra de gebruiker op de link klikt, wordt het e-mailadres bevestigd en kan hij/zij verder met de volgende stap.

Elke gebruiker logt in via portal.surepay.nl. Vul de naam van de organisatie, e-mailadres, wachtwoord en de eenmalige code verstrekt door de MFA app in. Voor een uitgebreide uitleg bekijk je onze instructievideo op de volgende pagina: surepay.nl/hoe-werkt-de-portal

Enkele Checks worden uitgevoerd op de hoofdpagina. De gebruiker voert een naam en een IBAN in en klikt op de ‘Check’ knop. De resultaten van de check verschijnen vervolgens op dezelfde pagina. Voor een uitgebreide uitleg bekijk je onze instructievideo op de volgende pagina: surepay.nl/hoe-werkt-de-portal

Met de Bestands Check doe je meerdere IBAN-Naam Checks in één keer. De Bestands Check functie is beschikbaar voor Business PRO-klanten en is te vinden in de bovenste menubalk. Klik op de knop “Bestands Check”, je wordt doorgestuurd naar een nieuwe pagina. Hier upload je een bestand. Een voorbeeldbestand is beschikbaar op deze pagina onder de optie “Bestand uploaden” en kan als referentie worden gebruikt. De eerste drie kolommen moeten worden ingevuld zoals aangegeven in het voorbeeldbestand, voordat het bestand wordt geüpload. Zodra de Check is voltooid, verschijnt de knop ‘Download Bestand’. Klik op deze knop om het gecontroleerde bestand te downloaden. In het bestand vind je vervolgens de matching resultaten.
Voor een uitgebreide uitleg bekijk je onze instructievideo op de volgende pagina: surepay.nl/hoe-werkt-de-portal

Deze optie is binnenkort mogelijk voor elke organisatie. Momenteel bieden we updates over het gebruik op verzoek via customerportal@surepay.nl. Binnen 24 uur ontvang je van ons de gewenste informatie.

Abonnementen kunnen gewijzigd worden door een verzoek te sturen met je gewenste abonnement naar customerportal@surepay.nl. Wij zorgen ervoor dat je verzoek wordt opgepakt en sturen je een bevestiging/update via de mail. Je nieuwe abonnement zal ingaan op de eerste dag van de volgende maand.

Gebruikers kunnen verwijderd worden door een verzoek te sturen naar customerportal@surepay.nl. Wij pakken je verzoek binnen 24 uur op en sturen je een update/bevestiging via de mail.

Je kunt nieuwe gebruikers toevoegen in de sectie “Accountinstellingen”. Klik je initiaal aan, zichtbaar in de rechterhoek, en ga vervolgens naar “Accountinstellingen”. De optie “Gebruiker toevoegen” zie je nu in het menu staan, aan de linkerkant; klik erop, vul de verplichte gegevens in en klik daarna op “Aanvraag verzenden”. Het systeem valideert binnen 24 uur het doorgegeven e-mailadres en informeert daarna de nieuwe gebruiker via dit e-mailadres.

De facturatiegegevens kunnen worden bijgewerkt in het gedeelte “Accountinstellingen”. Klik op jouw initiaal, zichtbaar in de rechterbovenhoek, en selecteer de optie “Accountinstellingen”. De facturatiegegevens worden automatisch weergegeven en je kunt de nieuwe gegevens invullen en via “Opslaan” aanpassen.

De SurePay-portal volgt het “privacy by design”-principe en voldoet aan de Europese regelgeving inzake gegevensbescherming. Enkele Checks worden nooit op het portaal opgeslagen, terwijl de resultaten van bestandscontroles 30 dagen beschikbaar zijn. Zowel enkele checks als Bestand Checks kunnen lokaal worden gedownload. Wij raden iedere gebruiker aan de gegevens in een veilige omgeving op te slaan.

Vanwege een andere prijs structuur moet je een ander contract ondertekenen als je de API wilt gebruiken. Aanvullende informatie en toegang tot onze API kun je opvragen door een e-mail te sturen naar info@surepay.nl.

Jouw bedrijf wordt aan het einde van een maand gefactureerd. Je ontvangt een e-mail met de factuur op het e-mailadres van de eerste gebruiker. Het factuuradres wijzigen, kan in het portaal onder de knop “account instellingen“

Geverifieerd door bank en gematcht op historische data beschrijft het type gegevens dat is gebruikt om het controleresultaat te bepalen. Door een geverifieerde gegevensbron te gebruiken, hebben we de gegevens rechtstreeks van de rekening houdende bank gebruikt. Een match resultaat op historische data is gebaseerd op gegevens uit historische transacties of afgeleid uit andere niet-bancaire gegevensbronnen. Een afgeleid resultaat kan in sommige gevallen minder accuraat zijn.

Je kunt momenteel uw dekking in Frankrijk vergroten door te abonneren op onze franse verbinding. We werken momenteel ook aan integratie in andere landen! Kijk voor meer informatie op deze pagina:

Een klein deel van buitenlandse (niet NL) bankrekeningen is al in te zien in het basispakket.

In Nederland hebben we een dekking van meer dan 99%. We kunnen de meeste verzoeken controleren. Het kan voorkomen dat wij van enkele kleinere lokale vestigingen van internationale banken niet over de bankrekening gegevens beschikken.

Je kunt je abonnement stopzetten door een e-mail te sturen naar info@surepay.nl

We hebben een handleiding (in het Engels) waarin wordt uitgelegd hoe je de resultaten van het bulkbestand kunt interpreteren. Deze is te downloaden door op onderstaande link te klikken:

Manual_Filecheck_Results Interpretation

Raadpleeg de onderstaande pagina voor meer informatie over onze premium features.

Premium features kunnen worden aangevraagd door een e-mail te sturen naar info@surepay.nl

De bankrekening die je controleert, kan eigendom zijn van een natuurlijk persoon of een organisatie. Met natuurlijk persoon bedoelen we een particuliere bankrekening. Voor organisaties is het ook mogelijk om bepaalde bedrijfsidentificaties te controleren, zoals het KvK-nummer van de organisatie die de bankrekening gebruikt, zodat je absoluut zeker weet dat je met het juiste bedrijf te maken hebt.

Onze dienst controleert of een IBAN overeenkomt met de naam van de rekeninghouder. Vanwege regels voor gegevensbescherming en overeenkomsten met banken in verschillende landen mogen we niet altijd de naam van een rekeninghouder delen.

Voor bankrekeningen die eigendom zijn van organisaties in NL kunnen we altijd de naam van een rekeninghouder delen, voor natuurlijke personen in NL kunnen we de naam alleen delen in geval van een goede match. Voor landen buiten NL komt het vaak voor dat we de naam van de rekeninghouder niet kunnen delen.

Wat onze klanten zeggen

Uitvinder
IBAN-Naam Check
99,8% dekking
Nederlandse banken
99,99% uptime
52ms responstijd
Bancaire
veiligheidsstandaarden

Klaar om aan
de slag te gaan?

Maak direct een account aan en ontvang 50 checks gratis!
Ontdek de voordelen van het integreren van onze API